Drożdżówki z kremem krówkowym i płatkami migdałowymi

Często piekę w domu różne słodkie bułeczki. Pyszne na pierwsze czy drugie śniadanie, ale równie dobre na podwieczorek. Ciasto jest mięciutkie. Bułeczki nie są mocno słodkie, a napotkane podczas jedzenia płatki migdałów miło chrupią.






Składniki:

500 g mąki pszennej 
2 jajka
opakowanie drożdży instant
szczypta soli
80 g cukru trzcinowego
65 g roztopionego masła
190 g ciepłego mleka


krem krówkowy
płatki migdałowe



Z podanych składników wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, u mnie trwało to mniej więcej półtorej godziny. Po tym czasie ciasto musimy rozwałkować na prostokąt, na grubość ok. 3-4 mm. Na ciasto wykładamy krem krówkowy - w zależności od upodobań do słodkości - u mnie były 4 czubate łyżki kremu, na który posypałam płatki migdałowe - 3 garści. 
Ciasto zwinęłam w roladę i pokroiłam na 3-4 cm kawałki. Formę do pieczenia mufinek wysmarowałam olejem, następnie do każdego otworu wkładałam jeden kawałek zwiniętego ciasta. 
Tak przygotowane ciasto zostawiam w ciepłym miejscu do ponownego podrośnięcia na mniej więcej 30 minut, w tym czasie nagrzewam piekarnik do temperatury 180 stopni. Wyrośnięte drożdżówki piekę przez ok. 20-25 min do ładnego zrumienienia. Upieczone bułeczki studzę na kratce, wystudzone posypuję odrobiną cukru pudru.

Smacznego.



Popularne posty